Observera att detta är ingen fullständig förteckning över alla existerande enheter på valören. Det är endast de som hittills registerats, sidan kommer att fyllas på efterhand.
Antalet porton där flera exemplar av den högsta valören behövdes var fler under perioden med 1855 års tandning än med 1865 års. Men man hittar nog ungefär lika många enheter med respektive tandning. Par finns det klart fler bevarade med 1865 års tandning som inte särat sig lika lätt.
Stämplade 3-strip
| Stämpel | Nyans | Tandning | Positioner | Plåt | Notering |
|---|---|---|---|---|---|
| 31.08.1860 STOCKHOLM | b | 1855 |
Stämplade 4-strip
| Stämpel | Nyans | Tandning | Positioner | Plåt | Notering |
|---|---|---|---|---|---|
Stämplade 5-strip
| Stämpel | Nyans | Tandning | Positioner | Plåt | Notering |
|---|---|---|---|---|---|
Stämplade 6-strip
| Stämpel | Nyans | Tandning | Positioner | Plåt | Notering |
|---|---|---|---|---|---|
| 17.09.1861 | b | 1855 | 19-69 | 1 | +24 öre på klipp |
Stämplade 4-block
De båda 13.12.1863 JÖNKÖPING är inte samma 4-block. Flera stämplar på båda.
| Stämpel | Nyans | Tandning | Positioner | Plåt | Notering |
|---|---|---|---|---|---|
| 13.12.1863 JÖNKÖPING | e | 1855 | |||
| 13.12.1863 JÖNKÖPING | e | 1855 | |||
| 11.07.1871 ÖREBRO | g2 | 1865 | ex. Josefsson |
Stämplade 12-block
| Stämpel | Nyans | Tandning | Positioner | Plåt | Notering |
|---|---|---|---|---|---|
| 19.08.1872 LUND | h | 1865 | HOW |
4-strip på brev
| Porto och Land | Stämpel | Nyans | Tandning | Positioner | Plåt | Notering |
|---|---|---|---|---|---|---|
5-strip på brev
| Porto och Land | Stämpel | Nyans | Tandning | Positioner | Plåt | Notering |
|---|---|---|---|---|---|---|
Stora antal på brev
Noterade brev är med 6 märken eller mer.
| Antal | Porto och Land | Stämpel | Nyans | Tandning | Notering |
|---|---|---|---|---|---|
| 6 | 360 Frankrike | 11.10.1867 | 1855 | ||
| 7 | 360 Frankrike | 10.02.1861 | 1855 | ||
| 8 | 540 Nederländerna | 27.1.1863 STOCKHOLM | 1855 | 140 öre saknas | |
| 10 | 576 Frankrike | 19.01.1865 STOCKHOLM | 1855 |
